De eerste dag - Reisverslag uit Istanbul, Turkije van Pieter Konings - WaarBenJij.nu De eerste dag - Reisverslag uit Istanbul, Turkije van Pieter Konings - WaarBenJij.nu

De eerste dag

Door: Pieter

Blijf op de hoogte en volg Pieter

16 September 2007 | Turkije, Istanbul

(Welcome to my weblog, I am sorry to disappoint to non-Dutchies among you, but I think I’ll write most of the logs on this site in Dutch, since I can easily edit e-mails to my family/girlfriend/friends and put them online, which saves me a lot of time. I’ll try to keep the non-Dutchies up-to-date as well, but you can always send me an e-mail or another kind of message or ask a Dutchie for a translation ;) )

Hallo allemaal,
Welkom op mijn weblog waarop ik iedereen die geïnteresseerd is een beetje op de hoogte houd van mijn belevenissen op in Istanbul en omstreken. Ik beloof niet dat ik heel regelmatig volledige reisverslagen kan geven, maar ik hoop wel een indruk te kunnen geven van hoe het hier is.
Onderstaan stuk is een (aangepaste versie van een) mail aan Krista, mijn vriendin, het is het vervolg van het afscheid dat we helaas moesten nemen op zondag 16 september om 7 uur ’s ochtends op Schiphol...

Ik was ruim op tijd bij de gate en daar heb ik een hele tijd zitten wachten, rond 8 uur kwam er pas wat beweging in de massa en rond half 9 taxieden we weg, een half uur te laat dus, maar vanwege de wind konden we blijkbaar sneller vliegen en we waren om precies half 1 Turkse tijd geland. Onderweg ging alles goed, alleen waren er 3 baby’tjes die me uit m’n slaap hielden. Toen we aankwamen kwartier gewacht op m’n visum-postzegel voor in m’n paspoort, daarna weer 10 minuten voor de douane en daarna weer 10 minuten op m’n koffer (die iemand anders er al af gehaald bleek te hebben). Toen naar buiten gelopen en daar zag ik meteen Hakan, Ukbe en Yasin, de 3 beste vrienden van Hasan die ik hier vorig jaar ook ontmoet heb. Met hen ben ik in de auto gestapt en naar “Çamlca Tepesi”, een van de hoogste toppen van Istanbul, met een stel heel erg lelijke antennes erop die je vanuit bijna heel Istanbul ziet. Daar hebben ze me gelijk aan het eten gezet in een restaurant waar je normaal 3 uur moet wachten, maar waar we nu vanwege de ramadan zo terecht konden. Daar gevulde aubergines en gevulde wijn bladeren gegeten, was erg lekker, dat had ik wel ff nodig, alleen beetje lullig voor de rest dat ze moesten toekijken (i.v.m. ramadan dus), maar ik geloof dat ze ’t niet heel erg vonden. Toen nog even bij het uitkijkpunt m’n ogen uitgekeken en foto’s gemaakt (en met Hasan gebeld), dan krijg je toch in ieder geval een heeeel klein beetje een indruk van hoe enorm de stad wel niet is. Daarna zijn we naar Hakans huis gereden (onderweg nog veel foto’s gemaakt), daar heb ik zijn –niet zo heel erg spraakzame– huisgenoot ontmoet en hebben we nog een tijdje zitten praten. Nu zit ik op de bank, Hakan en z’n huisgenoot zijn aan ’t koken, om half 8 “mogen” we eten.

Morgen ga ik naar de universiteit om me te registreren voor mijn courses en nog wat administratieve dingen te regelen en dinsdag heb ik een introductietje, maar daarover later meer!

Foto's: