De tweede dag - Reisverslag uit Istanbul, Turkije van Pieter Konings - WaarBenJij.nu De tweede dag - Reisverslag uit Istanbul, Turkije van Pieter Konings - WaarBenJij.nu

De tweede dag

Door: Pieter

Blijf op de hoogte en volg Pieter

17 September 2007 | Turkije, Istanbul

Misschien moet ik me eerst verontschuldigen voor de lengte van mijn verhalen, ik weet dat ze lang zijn, maar het is wel lekker om een beetje in het wilde weg te schrijven om de boel op een rijtje te zetten. Gelukkig kan ik daar af en toe wel even de tijd voor nemen, alleen heb ik dan meestal geen internetverbinding, dus ik plaats de verhalen met een dagje vertraging of zo. Er zijn toch best wat draadloze verbindingen beschikbaar, maar die zijn helaas goed beveiligd, en het campus netwerk is ook niet echt geweldig... Onderstaand verhaaltje schreef ik op maanddag 17 september rond half 8 in het appartement van een andere Hakan.

Het is wel raar om zo onzelfstandig te zijn, ik ken natuurlijk niet veel Turks, dus ik word steeds begeleid door "vrienden" (dat ben je hier al na een half uurtje), die zijn vooral van de exchange committee en maken zo maar een boel tijd voor me vrij. Hun Engels is wisselend, niet echt geweldig, genoeg om te communiceren, maar grapjes komen niet altijd over en soms moet je iets 2 keer herhalen (in steeds simpeler Engels) voor je ze begrijpen. Toen ik gisteravond bij Hakan weg ging, bleek dat ik daar voorlopig niet meer terug zou komen, het bleek het plan te zijn om de komende dagen bij die exchange committee jongen (Tanju, spreek uit Tanzjoe) te blijven slapen, maar die bleek erg aardig te zijn en een lekkere bank te hebben, dus op zich prima. Gisteravond nog even zitten praten, nog wat anderen ontmoet en Turkse koffie gehad, ik dacht dat dat geen goed idee was om 11 uur 's avonds, maar ik geloof dat 't niet veel effect op me had, of misschien was ik gewoon zo moe, maar ik kon prima slapen.
Vanmorgen opgestaan, gedoucht etc. toen met Tanju naar de campus gegaan om me te registreren en zo, de vrouw was daar niet echt opvallend aardig, maar ik was ook al de 140ste of zo, word je misschien ook moe van. Toen nog een beetje op een veldje gezeten en een draadloze netwerkverbinding proberen te maken, dat lukte heel even, dus even snel de laatste stand van zaken op facebook en nu.nl proberen te checken, maar 't ging niet echt soepel. Toen moest Tanju weg en hebben ze me naar de andere Hakan gebracht, zijn Engels is nogal slecht maar hij is net zo aardig. Na even naar zijn appartement geweest te zijn, gingen we op weg om voetbalschoenen te zoeken (vanavond om 12 uur m'n eerste voetbalwedstrijd), flink eind gelopen en bij 2 zeer moderne winkelcentra geweest, daar een paar mooie schoenen gekocht (ongeveer 35 euro voor echte Nikes). Daarna zijn we naar de bibliotheek van de universiteit gegaan om even mail te checken en zo, ik heb er ook geprobeerd me voor de courses te registreren, maar dat ging niet zo goed, omdat ik als 1ste semester student geregistreerd sta, dan mag je je uiteraard niet in 200 en 300 level courses registreren... Morgenochtend moet ik dat dus even gaan regelen en hopen dat ik "consents" voor al m'n courses krijg (want in principe kan ik nergens in zonder speciale toestemming aangezien de quotas al bereikt zijn, maar exchange studenten moeten blijkbaar altijd geaccepteerd worden). Ik kreeg net ook nog het dringende advies geen econometrics te doen, die schijnt supermoeilijk te zijn, op zich wel jammer, maar ja, ik wil hier ook m'n gpa een beetje op peil houden en niet te veel tijd aan m'n courses besteden, dus nog even een alternatief zoeken... Nu zit ik weer in het appartement van de andere Hakan waar we zo gaan eten. Straks weer terug naar Tanju en dan voetballen dus, morgen naar de universiteit en daar om 3 uur orientation, dan uit eten en relaxen, dat wordt vast wel leuk, maar waarschijnlijk ook weer vermoeiend. Maar ja, daar zal ik morgen of overmorgen wel weer over uitweiden.

Foto's:
http://utrecht.facebook.com/photo.php?pid=134386&l=be4c9&id=226700492
http://utrecht.facebook.com/photo.php?pid=134387&l=54043&id=226700492
http://utrecht.facebook.com/photo.php?pid=134388&l=dd47a&id=226700492
http://utrecht.facebook.com/photo.php?pid=134389&l=31e28&id=226700492
http://utrecht.facebook.com/photo.php?pid=134390&l=b0e4e&id=226700492

  • 18 September 2007 - 20:35

    Vera:

    Hoi Pieter,
    je moeder mailde het adres van je weblog, dus zo kunnen we een beetje met je meeleven. Hartstikke leuk!

  • 19 September 2007 - 10:06

    Geert:

    He Pieter, goed dat je al snel zoveel opschrijft, het is moeilijk om dat vol te houden maar doe het toch maar, want het is erg leuk om te lezen :-)

    Veel plezier daar!

  • 20 September 2007 - 08:18

    Mirjam:

    Ha Pieter, voor mij hoef je je niet te verontschuldigen voor de lengte van je beeldende verhalen: hoe meer, hoe leuker!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Turkije, Istanbul

Uitwisseling naar Istanbul

Recente Reisverslagen:

28 December 2007

Izmir, Efes, Pamukkale en Kerst

14 December 2007

Sinterklaas & Bursa

12 December 2007

Ankara en zo

14 November 2007

Kapadokya, Edirne en bezoek uit Nederland

16 Oktober 2007

Zwarte Zee kust trip
Pieter

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 122
Totaal aantal bezoekers 19955

Voorgaande reizen:

10 Juni 2009 - 14 Augustus 2010

Stage in Guatemala

16 September 2007 - 16 Januari 2008

Uitwisseling naar Istanbul

Landen bezocht: